GGZ Vervoersdienst maakt de weg vrij voor herstelgerichte zorg door betrouwbaar, veilig en normaliserend vervoer aan te bieden voor kwetsbare cliënten in crisissituaties.
- Landelijke GGZ
- 200+ medewerkers
- Utrecht
- Strategisch advies
- Visuele identiteit
- Webdesign
- Fotografie & video
- Social media
- Performance marketing
Uitdaging
Hoewel GGZ Vervoersdienst al jaren een vertrouwde naam is in de zorgsector, werd het tijd om de merkpositionering en de visuele identiteit aan te scherpen. De bestaande huisstijl was verouderd en sloot niet meer aan bij de ambities van het bedrijf om verder te groeien en zich te positioneren als de toonaangevende en betrouwbare partner voor zorginstellingen en overheidsinstanties. De nieuwe visuele identiteit moest enerzijds de zorgzame en veilige benadering van het bedrijf weerspiegelen, maar anderzijds ook de groei, professionaliteit en betrouwbaarheid uitstralen.
Aanpak
De aanpak bestond uit verschillende sessies waarin is vastgelegd waar GGZ Vervoersdienst voor staat en voor wie zij bedoelt is. Er werd kritisch gekeken naar de verschillende doelgroepen van GGZ Vervoersdienst, zoals zorginstellingen, zorgprofessional, cliënten en naaste personen. Dit leidde tot een herformulering van de merkstrategie, waarin de focus lag op betrouwbaarheid, veiligheid en zorg.
De visuele identiteit werd herzien en er werd gekozen voor een frisse en moderne uitstraling die past bij de positionering van het bedrijf als betrouwbare en professionele zorgpartner. De visuele identiteit werd toegepast op zowel de online als offline communicatiekanalen, waaronder huisstijl, website, video, fotografie voertuigen en overige toepassingen.
Resultaat
Door dit traject met GGZ Vervoersdienst is de basis voor de toekomst gelegd. De nieuwe merkpositionering en visuele identiteit gaven GGZ Vervoersdienst de mogelijkheid zich steviger te positioneren in de zorgsector. De huisstijl is nu helder en consistent wat bijdraagt aan een positieve ervaring op alle plekken waar de doelgroep in aanraking komt met GGZ Vervoersdienst. Dit heeft het imago als betrouwbare en professionele partner in zorgvervoer versterkt.
Samenvatting resultaten
• Herkenning als marktleider
• Professionele uitstraling die vertrouwen wekt
• Meer focus binnen de organisatie
• Toename in merkloyaliteit bij klanten
• Efficiëntere marketinginspanningen
• Minder afhankelijkheid van concurrenten
Dankzij de expertise van Maasfactor hebben we nu een consistente merkbeleving die ons echt vooruit helpt en waarmee wij ons marktleiderschap extra kracht bijzetten. Maas heeft ons geholpen om onze identiteit scherper te definiëren en dit te vertalen naar een branding die onze waarden perfect weerspiegelt. De combinatie van strategisch inzicht en creativiteit heeft geleid tot een resultaat waar we enorm trots op zijn.
Jouw doelgroep veroveren voor de lange termijn? Laten we kennismaken!
Ik ben benieuwd naar je verhaal.