Case overzicht
The Hub

High-end bedrijfsruimtes voor onder-nemers die waarde hechten aan een professionele uitstraling voor hun bedrijf.

Case overzicht
Specificaties
  • Vastgoed
  • +10 medewerkers
  • Landelijk
Services
  • Strategisch advies
  • Visuele identiteit
  • Brand book
  • Performance marketing
  • Social media
  • Print
Samenwerking

Uitdaging

The Hub had een heldere opdracht: ontwikkel een professionele, krachtige merkidentiteit die een blijvende indruk achterlaat. Bij aanvang van dit project ontbrak het volledig aan een visueel fundament. Zonder bestaande elementen of richtlijnen is het cruciaal om een duidelijke basis te leggen waarop verder ontwikkelt kan worden. De grootste uitdaging was om vanuit een blanco startpunt een merkbeleving te ontwikkelen dat niet alleen aansluit bij de ambities van The Hub, maar ook het juiste gevoel wist over te brengen naar de doelgroep. Met een uniek design dient er een fundament voor de toekomst gelegd te worden.

Aanpak

Verkrijgen van inzichten
De eerste stap was het voeren van gesprekken met de oprichters achter The Hub om de visie, missie en de unieke eigenschappen van het project beter te begrijpen. De insights van deze sessies zijn geclusterd en vertaald naar een creatieve briefing.


Ontwikkeling van een visuele identiteit
Ik ben begonnen met het ontwerpen van een logo dat modern en stevig aan moest voelen en op afstand goed te lezen was. Vanuit een schetsfase zijn er keuzes gemaakt welke uiteindelijk leiden naar een robuust beeldmerk wat een samenvoegsel is van de letters van ‘The Hub’. In de aanvullende ‘brand assets’ zijn subtiele invloeden verwerkt van architecturale elementen die de New Yorkse bouwstijl benadrukken. Met de keuze voor een strak en eigentijds lettertype passend bij gekozen die professionaliteit uitstraalde en goed leesbaar was op zowel online als offline platforms.


Overige toepassingen
Na het ontwerpen van de nieuwe visuele identiteit werd deze geïmplementeerd in verschillende toepassingen, waaronder visitekaartjes, brochures, billboards, nieuwsbrieven en de branding voor de website.


Campagnes
Om elke locatie binnen de regio van ontwikkeling onder de aandacht te brengen ontwikkelden we verschillende strategische campagnes voor sociale media en targeted ads met als doel het verzamelen van leads voor verkoop. Bovendien creëerden we gestandaardiseerde templates voor externe communicatie.

Testimonial

Vanuit verschillende bedrijven werken wij al jaren met Maasfactor en met succes. De concepten die wij in samenwerking ontwikkelen vallen op en hierdoor ontstaat er een positieve reputatie waardoor wij overal makkelijk aan tafel komen en kunnen handelen. Maas is ijzersterk in het vertalen van ons gedachtegoed naar beeld en vormtaal. Scherp in advies en altijd adequaat in het maken van afspraken en opleveringen.

Aron Reek, investor The Hub

Resultaat

Met meer dan 10 verschillende locaties door heel Nederlanden meer dan 25.000 M2 aan kantoorruimte kunnen we stellen dat het ontwikkelen en lanceren van de merkidentiteit van The Hub zorgde voor een directe ‘buzz’ en duidelijke toename in zichtbaarheid en conversies. De premium uitstraling van de branding maakte een sterke indruk op de doelgroep, wat leidde tot snelle verkoop voor verschillende locaties. Kopers gaven aan dat ze zich aangesproken voelden door de uitstraling van The Hub als een betrouwbare, stijlvolle en duurzame keuze.


Samenvatting resultaten
• Meer onderscheid in een concurrerende markt
• Een sterk en aantrekkelijk imago
• Efficiëntere marketinginspanningen
• Verhoogde zichtbaarheid bij de doelgroep
• Een toekomstbestendig merk
• Meer structuur in je communicatie-uitingen
• Grote trots binnen het team

samenwerken

Jouw doelgroep veroveren voor de lange termijn? Laten we kennismaken!
Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Stuur een bericht