Case overzicht
Prepthefood

De maaltijden van Prepthefood zijn niet alleen smaakvol maar passen ook perfect in een gezonde lifestyle. Speciaal om al je sportieve doelen te behalen of om tijd te besparen.

Case overzicht
Specificaties
  • Food & retail industrie
  • 10+ medewerkers
  • Gevestigd in Noord Holland
Services
  • Strategisch advies
  • Visuele identiteit
  • Webdesign
Samenwerking

Uitdaging

Hoewel Prep The Food een geliefd merk is onder haar afnemers, liep Moad de eigenaar van Prepthefood tegen enkele knelpunten aan:


Concurrentie
De markt voor maaltijdservices groeit snel. Om onderscheidend te zijn en te blijven was een aangescherpte en verbeterde merkidentiteit nodig.

Verouderde uitstraling
Het bestaande logo, kleurenpalet en brand assets misten de frisheid, professionaliteit en de weerspiegeling van de waardes van Prepthefood.

Consistentie
Marketinguitingen voelden niet als één geheel, waardoor de merkbeleving nergens consistent aanwezig was.Onze samenwerking werd gestart met als doel om een sterkere merkidentiteit te ontwikkelen en deze door te voeren in alle visuele uitingen.

Aanpak

Stap 1 - fundament
Het project begon met een interview en grondige analyse van de markt en doelgroep. Samen met Prepthefood hebben we een samenvatting gemaakt waarin de visie/missie, het klantenprofiel en de merkwaardes zijn vastgelegd.


Stap 2 - concept
Op basis van de strategie ontwikkelden we een aantal creatieve concepten de zogenaamde ‘stylescapes’; een moodboard verzameling van beeldmateriaal welke het juiste gevoel, sfeer en detail laat zien. Deze concepten hielpen om de richting te bepalen voor het nieuwe logo, kleurenpalet en typografie.


Stap 3 - shaping
Voor de uitrol van de visuele identiteit ontwierpen we een strak en modern woordtype dat de essentie van Prepthefood weerspiegelt. Het combineert eenvoud met een speelse energie. De vernieuwde huisstijl werd doorgevoerd in een gebruiksvriendelijke website en herkenbare social media designs en HTML5 Google ads. Van verpakkingen tot flyers, alle materialen zijn aangepast aan de nieuwe identiteit. Om consistent gebruik te waarborgen, hebben we een handleiding ontwikkeld waarin alle visuele elementen duidelijk omschreven zijn.

Testimonial

Maasfactor heeft ons geholpen bij het creëren van een sterke merkbeleving. Alles wat je nodig hebt van A tot Z in goed overleg. Een fijne en transparante samenwerking. Door het creëren van een brand hebben wij ons sterk in de markt gepositioneerd en kunnen wij onszelf onderscheiden van de rest. Toe aan de volgende stap? Check Maas!

Moad El Marbaz - Founder

Resultaat

Prepthefood heeft nu een frisse en professionele uitstraling die volledig aansluit bij hun merkwaarden. Het merk valt op in een drukke markt, met een visuele identiteit die vertrouwen en kwaliteit uitstraalt. Klanten herkennen Prepthefood direct, zowel online als in de fysieke verpakking van hun maaltijd. Met de merkidentiteit heeft Prepthefood niet alleen een sterke, herkenbare identiteit, maar ook een solide basis voor verdere groei. In combinatie met de campagnes die gevoerd zijn is de omzet aanzienlijk gestegen. Daarnaast is de community uitgebreid met social influencers waardoor ook het bereik is gegroeid.

Samenvatting resultaten
• Een sterk en aantrekkelijk imago
• Duidelijke en scherpe positionering
• Meer herkenning in de markt
• Grotere trots binnen het team
• Groei in klantenaantallen

samenwerken

Jouw doelgroep veroveren voor de lange termijn? Laten we kennismaken!
Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Stuur een bericht