Case overzicht
Proteqt

Ervaren IT recruitment organisatie die teams van professionals samenstelt op het gebied van data, cloud en cybersecurity.

Case overzicht
Specificaties
  • IT recruitment
  • 10+ medewerkers
  • Amsterdam based

Services
  • Strategisch advies
  • Visuele identiteit
  • Webdesign
  • Social media
  • Print
  • Fotografie

Samenwerking

Uitdaging

Als start-up had Proteqt een blanco canvas, maar ook een aantal duidelijke uitdagingen. Een van de belangrijkste uitdagingen voor Proteqt was om zichzelf in een drukbezette markt te positioneren als een betrouwbare en innovatieve partner. Start-ups in deze sector hebben vaak te maken met terughoudendheid van potentiële klanten, vertrouwen moet worden verdiend.


De visuele identiteit moest de kernwaarden van Proteqt overbrengen: innovatie, betrouwbaarheid en professionaliteit. Tegelijkertijd dient Proteqt zich positioneren als een moderne, dynamische speler die gebruikmaakt van de nieuwste technologieën. De uitdaging lag in het neerzetten van een sterke, herkenbare merkidentiteit die professionaliteit uitstraalt en technologisch aanvoelt, maar ook een solide basis biedt om klanten het gevoel te geven dat hun vraagstelling in goede handen is.

Aanpak

Het traject begon met een uitgebreide ‘deepdive-sessie’, waarin we samen met Proteqt de kernwaarden, visie en missie van het bedrijf hebben gedefinieerd. De volgende stappen werden genomen:


‘Deepdive-sessie’ - fundament

We hebben het verhaal van Proteqt in kaart gebracht. Wat maakt hen anders dan de concurrentie? Voor wie ontwerpen we? Wat zijn de lange-termijnambities? Deze vragen gaven richting aan de visuele identiteit en merkstrategie.


Ontwikkeling van een visuele identiteit
Het logo werd ontworpen met een strak en modern lettertype, gecombineerd met een grafisch symbool dat technologie en veiligheid uitstraalt. Voor het kleurenpalet kozen we zwart en blauw gecombineerd met een fluor tint, kleuren die stabiliteit, vertrouwen en innovatie symboliseren.


Overige toepassingen
Vervolgens is de visuele identiteit doorgevoerd in diverse communicatie-uitingen.
Van een full ‘responsive’ website naar huisstijl ontwerp, brochures naar social media templates en fotografie. Al deze uitingen sluiten aan bij het image van het bedrijf.

Resultaat

Proteqt heeft met deze sterke en herkenbare merkidentiteit een vliegende start gemaakt in de IT recruitment branche. Met een professionele uitstraling heeft het bedrijf een solide basis gelegd om in een competitieve markt te groeien. Het gevolg hiervan was een snelle groei en uitbreiding van het klantenbestand. Daarnaast werd het aantrekken van zowel professionals als recruiters makkelijker doordat het consistent zichtbaar zijn bedraagt aan een gezonde reputatie.


Samenvatting resultaten
• Visuele identiteit die spreekt en overtuigt
• Blijvende waarde en herkenbaarheid in de markt
• Een merk dat onderscheidend en authentiek is
• Strategische keuzes die aansluiten bij je doelen
• Verhoogde aantrekkelijkheid voor nieuwe werknemers

No items found.
samenwerken

Jouw doelgroep veroveren voor de lange termijn? Laten we kennismaken!
Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Stuur een bericht