Motorrijschool SafeRide droomt van een wereld waarin elke motorrijder veilig en met plezier de weg op kan. De lessen combineren theorie en praktijk, waarbij plezier en veiligheid centraal staan.
- Motorrijschool branche
- +5 partners
- Gelderland
- Strategisch advies
- Visuele identiteit
- Webdesign
- social media
Uitdaging
Frank stelde mij de vraag om zijn passie en expertise in motorrijden te vertalen naar een vorm- en beeldtaal die gebaseerd was op hetgeen waar hij voor staat. De uitdaging lag niet alleen in het ontwerpen van een huisstijl die aantrekkelijk was, maar vooral in het vertalen van Frank’s persoonlijke missie en visie naar een onderscheidende merkidentiteit die zijn doelgroep aanspreekt. Frank wilde motorrijders een veilige en plezierige ervaring bieden, maar ook zijn unieke verhaal integreren.
Aanpak
Diepte interviewOm deze uitdaging aan te pakken zijn we begonnen met een diepte interview om het DNA van SafeRide te achterhalen. Hierbij bespraken we de missie, visie, kernwaarden en unieke voordelen. De uitkomsten hiervan hebben we gebundeld in een ‘Brand paspoort’ waarin alle belangrijke inzichten werden vastgelegd. Dit document fungeert als een blauwdruk voor de positionering en visuele identiteit.
Moodboard stylescape
Voordat we daadwerkelijk aan het ontwerpen van het logo en de visuele identiteit begonnen, heb ik een stylescape gemaakt. Het bevat een combinatie van kleurenpaletten, typografie, fotografie, iconen en inspirerende voorbeelden die de look & feel van SafeRide moesten vastleggen. Op basis van de kernwaarden en positionering selecteerde ik elementen die veiligheid en vertrouwen benadrukten, maar ook een moderne, energieke uitstraling gaven.
Ontwikkelen logo, huisstijl, website
Met het goedgekeurde stylescape als basis begon ik aan het ontwerpen van het logo en de huisstijl. Het logo moest simpel, krachtig en herkenbaar zijn, met een professionele uitstraling die zowel beginners als ervaren motorrijders aansprak. Na meerdere iteraties kwamen we uit op een stevig en toegankelijk symbool die wendbaarheid en snelheid symboliseert.
Met de nieuwe visuele identiteit op zijn plaats, begon ik aan de praktische uitwerking van de huisstijl. Dit omvatte ontwerpen voor visitekaartjes, briefpapier, flyers, sociale media uitingen en de website. Elk element werd afgestemd op het merk, zodat het consistentie en herkenbaarheid uitstraalde.
Resultaat
Het resultaat is een professionele uitstraling die direct vertrouwen uitstraalde bij potentiële klanten. De combinatie van een sterke positionering, een herkenbare visuele identiteit zorgde ervoor dat SafeRide zich snel onderscheidde in de markt met verschillende samenwerkingen met andere motorrijscholen als gevolg. Op het moment van schrijven is de website nog in ontwikkeling.
Bedankt voor de fijne samenwerking! Je hebt mij geholpen bij het opzetten en scherpstellen van mijn startende bedrijf. Het resultaat is een manifest en huisstijl die niet alleen mooi is, maar ook functioneel en effectief. Jouw combinatie van persoonlijke benadering, kennis en creativiteit heeft geleid tot een resultaat waar ik enorm trots op ben en mee vooruit kan.
Jouw doelgroep veroveren voor de lange termijn? Laten we kennismaken!
Ik ben benieuwd naar je verhaal.